Usporiadania pojazdov
Nehnané dvojkolesia sa označujú bežnými číslicami napr.:1-označuje 1 nehnané dvojkolesie
2-označuje 2 nehnané dvojkolesia atď
Hnané dvojkolesia sa označujú veľkými písmenami abecedy:
A-jedno hnané dvojkolesie
B-dva hnané dvojkolesia
C-tri hnané dvojkolesia
Ak má dvojkolesie samotný pohon pridáva sa nula:
B0´-dva dvojkolesia zo samotným pohonom
C0´-tri dvojkolesia zo samotným pohonom
Skupiny za sebou nasledujúcich dvojkolesí v tom istom ráme sa označujú kombináciou číslic a písmen napr:
1B-tri dvojkolesia v spoločnom ráme, prvé bez pohonu,daľšie dve s mechanicky spojeným pohonom
Pre vozidla s jedným alebo viacerými dvojkolesiami v hlavnom rame platia zhodné pravidlá, rovnako ako pre vozidlá kde je jedno alebo viac dvojkolesí v pomocnom ráme(napr.podvozku). Takéto dvojkolesia sa potom označujú napr.:
´(apostrof)....ide o jednu číslicu/písmeno
( ) (zátvorky)....ak ide o viac než jedno písmeno/číslo
1´....rajdové bežné koleso (napr.Bisselov behúň)
B´o....dve dvojkolia s vlastným pohonom,nezávislé na hlavnom rame (v podvozku)
(1A)....bežné a hnacie dvojkolesie v spoločnom pomocnom ráme (podvozku)
Pri lokomotívach zostavených z viacerých oddeliteľných a nezávislých prepraviteľných dielov sú medzi ich označeniami vložené znaky + , teda napríklad:
Bo + Bo + Bo-označuje trojdielnú lokomotívu s hlavným rámom rozdeleným na tri diely, každý s dvoma hnacími dvojkoliami s vlastným pohonom.
AUTOR:Adrián Želonka