6. narodeniny VLAKY.NET pod Tatrami
Milí priaznivci VLAKY.NET! Uplynul už takmer rok od našej oslavy prvého malého okrúhleho výročia v údolí Čierneho Hrona a v máji tohto roku oslávime už naše 6. narodeniny. Už tradičná narodeninová oslava sa vždy spája so zaujímavou železničnou traťou a historickými železničnými vozidlami. Oslava našich 6. narodenín sa uskutoční dňa 8. mája 2010 priamo pod Tatrami, pozývame Vás!
Po roku sa vraciame späť na rozchod 1 435 mm kde nás cestou bude sprevádzať vôňa spálenej nafty. Naša cesta do minulosti sa začne na práve modernizovanej železničnej stanici Poprad - Tatry, vstupnej brány do Vysokých Tatier. Traťou ŽSR č. 185 náš vlak povedú koľaje cez Studený Potok do železničnej stanice Kežmarok, ktorá sa právom pýši svojou krásnou secesnou výpravnou budovou. Za Kežmarkom sa cez odbočku Strážky dostaneme na dnes už takmer zabudnutú železničnú trať do Spišskej Belej, na ktorej počas tých slávnejších rokov prevádzky nechýbali ani osobné vlaky vedené motorovými vozňami rady M 131.1 či M 240.0.
Program osláv 6. narodenín VLAKY.NET
V čele nášho mimoriadne vlaku sa predstaví dnes už historický motorový rušeň T 466.0254, ktorý bude ťahať súpravu zloženú z 2-3 historických osobných vozňov a historický motorový vozeň M 240.0042.
Dopravňa | Príchod | Odchod | Poznámky |
---|---|---|---|
Poprad-Tatry | 10:30 | ||
Kežmarok | 10:50 | 11:10 | Fotografovanie v žst. |
Spišská Belá odb. | 11:45 | ||
Spišská Belá nákl. | 12:00 |
Počas pobytu v Spišskej Belej budú pre fotografov na trati medzi odbočkou a nákladiskom posunovať rušeň T 466.0254 a motorový vozeň M 240.0042. Železničné vozidlá budú predstavené záujemcom po technickej stránke. V cene cestovného lístka je zahrnutý obed, ktorý sa bude podávať počas pobytu v Spišskej Belej. A pripravené máme aj prekvapenie :)
Dopravňa | Príchod | Odchod | Poznámky |
---|---|---|---|
Spišská Belá nákl. | 15:15 | Fotenie na odbočke počas posunu | |
Spišská Belá odb. | 15:25 | 15:41 | Fotozastávka Strážky |
Kežmarok | 16:05 | 16:20 | |
Poprad-Tatry | 17:10 |
Počas jazdy z Kežmarku do Popradu budú na trati fotozastávky.
Cestovné vo výške 7 EUR/osoba zahŕňa:
- jazdu historickým vlakom na trase Poprad-Tatry - Kežmarok - Spišská Belá nákl. a späť.
- fotografovanie vlaku počas jeho jazdy a fotozastávok, počas posunu v Spišskej Belej
- obed počas pobytu v Spišskej Belej
Registrácia na podujatie je možná online. V deň konania akcie bude možné si cestovný lístok zakúpiť len v prípade voľných miest a s prirážkou.
Pre registráciu na podujatie navštívte stránku www.vlaky.net alebo odkaz:http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/003441-VLAKYNET-oslavia-6-narodeniny-pod-Tatrami.asp
Platba je možná online bezpečne platobnými a kreditnými kartami, bankovým prevodom na účty v SR a ČR.
Zo života motorového rušňa T 466.0254
Rušeň bol odovzdaný správe Východnej dráhy dňa 4.4.1979 do lokomotívneho depa Žilina. Pôvodný spaľovací motor mal číslo 204 -263 -7901 a bol vyrobený v roku 1979. Cena za vozidlo bola 3 715 000 Kčs. TBS bola vykonaná dňa 6.4.1979 v úseku Žilina – Považská Bystrica pri oblačnom počasí a suchej koľaji. Pri skúške rozjazdom bola dosiahnutá rýchlosť 90km/h na 600m a rušeň dosiahol najvyššiu rýchlosť 100 km/h. Posledná hlavná oprava na motore v.č. 204 - 261 bola vykonaná na prelome rokov 1990 a1991 v Žos Česká Třebová a motor bol dosadený do rušňa. Posledný výkon mal rušeň v mesiaci október 2000, kedy najazdil 12 km. Celkovo počas svojho pôsobenia v pravidelnej prevádzke najazdil 905 982 km.
Zo života motorového vozňa M 240.0042
Motorový vozeň M 240.0042 vyrobený na objednávku zo dňa 30.12.1960, dňa 28.2.1964 dodaný do depa Praha Libeň. TBS 2.3.1964 na trati Strančice – Hostivař a späť. Spaľovací motor Tatra 930 – 4. Hydraulická prevodovka H 250 M, v.č. 282. 1.7.1965 – 31.12.1982 Česká Třebová. 1.1.1983 – 30.3.1984 PLD Letohrad. 31.3.1984 RD Poprad. 26.7.1985 najazdených 1 000 000 km. 25.3.1997 najazdených 2 000 000 km. Do konca roku 2004 najazdených celkom 2 195 693 km. ŽOS Šumperk navštívil za svoj život 12 krát z toho boli 6 krát menené obruče. V rozmedzí rokov 2001 – 2004 najazdil len 14 843 km, kedy je nasadzovaný ako záloha za 850 a 810 pričom do roku 1999 najazdil priemerne za rok v RD Poprad 84 000 km.
Za podporu pri organizovaní tohto podujatia ďakujeme:
- Klub železničných historických vozidiel Poprad
- Múzejno - dokumentačné centrum ŽSR
- Železnice Slovenskej republiky
Ďalšie informácie o podujatí budú zverejňované na našej stránke, preto sledujte VLAKY.NET! Zmena programu z organizačných dôvodov vyhradená. Akcia sa koná za každé počasia. Cestovné sa nevracia a na cestovné sa nevzťahujú režijné výhody a zľavy.
Tešíme sa na stretnutie s Vami pod Tatrami!
Redakcia VLAKY.NET
Zdroj:Vlaky.net